Avantajlı kayıtlar devam ediyor, bizi arayın!
Doping Hafıza
Whatsapp'tan YazınBizi Arayın

Tam Öğrenme

(Mastery Learning)

Tam öğrenme modelinin uzaktan uygulanabilirliğini önemsiyoruz... Çünkü;

Her öğrenci farklı öğrenme hızı ve seviyesine sahiptir ve kendine uygun paketi almayı hak eder.

Tam Öğrenme

Simülasyon ve Animasyon Kullanımı

(Use of Simulations and Animations)

Simülasyon deneyleri ve animasyonlar kullanıyoruz... Çünkü; 
Kullanıcılar kafasında canlandırmakta zorlandığı soyut unsurları simülasyon ve animasyonlar vasıtasıyla somutlaştırır, değişken analizi yapmayı öğrenir, animasyon ve simülasyonların dikkat arttırıcı etkisi sayesinde ders çalışma motivasyonlarını yükseltir

Simülasyon ve Animasyon Kullanımı

Çoklu Ortam Tasarımı

(Multimedia Design)

Ders materyallerimizi hazırlarken tasarımlar üzerine yoğun çalışmalar yapıyoruz. Çünkü; 
Birden fazla duyuya hitap eden, metin, ses, durağan ve hareketli görselleri bir arada doğru bir tasarım çizgisinde barındıran ders materyalleri öğrenmeyi olumlu yönde etkiler.

Çoklu Ortam Tasarımı

Oyunsallaştırma

(Gamification)

Oyunsallaştırıyoruz... Çünkü; 
Oyunlaştırma unsurları keyifle ders çalışmayı sağlayıp motivasyonu artırarak öğrencinin ders başında geçirdiği süreyi artırır.

Oyunsallaştırma

Kullanıcıların Uzmanı Değerlendirmesi

(Evaluation of Teachers by Students)

Kullanıcılarımızdan aldığımız geri dönüşleri çok önemsiyoruz... Çünkü; 
Öğretmenlerin anlatım yöntemleri, geliştirdikleri materyalin kalitesi, ders içeriklerinin zorluk seviyesinin ayarlanması gibi konular öğrenci geri dönüşleriyle çok daha iyi noktalara getirilebilir

Kullanıcıların Uzmanı Değerlendirmesi

Kavram Haritası Kullanımı

(Use of Concept Map)

Ders içeriklerimizin giriş kısmında kavram haritaları kullanıyoruz. Çünkü; 
Kavram haritaları derse başlamadan evvel öğrencinin ön bilgi sahibi olmasını ve etkili planlama yapmasını sağlar.

Kavram Haritası Kullanımı

İnfografik ile Öğrenme

(Learning with Infographics)

Ders içeriklerimizde özenle tasarlanmış infografikler kullanıyoruz. Çünkü; 
Tasarım çerçevesinde görsellerle birleşen yoğun bilgiler; kolay ve etkili şekilde okunabilir, algılanabilir ve not alınabilir hale gelir.

İnfografik ile Öğrenme

Hafıza Teknikleri ile Öğrenme

(Learning with Memory Techniques)

Sözel derslerimizin tabanına yayılmış hafıza teknikleri kullanıyoruz. Çünkü; 
Görsel ve duysal hafıza tekniklerinin kapsamındaki çağrışımlar, şifrelemeler ve abartılı hikayeler öğrencinin kolay, pratik, keyifli ve kalıcı öğrenmesini sağlar.

Hafıza Teknikleri ile Öğrenme

Akıl Haritaları İle Öğrenme

(Learning with Mind Mapping)

Ders içeriklerimizde akıl haritalarına sıkça yer veriyoruz Çünkü; 
Akıl haritaları yardımıyla öğrenci bilgiyi organize etme, bütünü görme ve efektif not alma becerisi kazanır.

Akıl Haritaları İle Öğrenme

Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi

(Assesment of Learning Process)

Kullanıcılarımızın başarı ölçümlemesini doğru yapma gayreti içerisindeyiz... Çünkü; 
Nerede eksiği olduğunu bilen, hangi konuyu ne kadar çalışması gerektiğini bilen ve dolayısıyla zamanını doğru ve efektif kullanabilen öğrenci başarıya ulaşır.

Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi

Öz-Düzenleyici Öğrenme

(Self-Regulated Learning)

Kullanıcılarımıza daima öğrenmeyi öğretme gayretindeyiz... Çünkü; 
Sorgulayarak, soru çözerek, kendi öğrenme düzeyini kontrol ederek çalışan öğrenci kalıcı ve etkili bir öğrenmeye ulaşır.

Öz-Düzenleyici Öğrenme

“Yavaş öğrenen kullanıcılara gerekli olan imkan sunulduğu takdirde diğer kullanıcıların yakalamış olduğu düzeyi yakalayabilirler” (Mastery Learning—Benjamin Bloom, Science Education in Theory and Practice, An Introductory Guide toLearning Theory (pp.149-162))

“Küçük parçalar halinde oluşturulmuş öğrenme birimleri veya bilgi alanları, öğretmenlerin kullanıcıları kolayca değerlendirmelerine, öğrenme sorunlarını teşhis etmelerine ve düzeltici önlemler önermelerine izin verdiği için gereklidir.” (Guskey, 2015, University of Kentucky)

Jimoyiannis ve Komis’in 2001’deki çalışmasına göre; “Geleneksel anlatım tekniğine kıyasla simülasyonlar içeren fizik derslerindeki öğrenci başarısı daha yüksek!" “Simülasyon içeren dersler, kullanıcıların kavram yanılgılarını azaltır.” (Jimoyiannis, A., & Komis, V. (2001). Computer simulations in physics teaching and learning: a case study on students' understanding of trajectory motion.Computers & education,36(2), 183-204.)

"Simülasyon içeren dersler geleneksel yönteme harika bir alternatif olup kullanıcıların laboratuvar becerilerini artırır” (Rutten, N., Van Joolingen, W. R., & Van Der Veen, J. T. (2012). The learning effects of computer simulations in science education.Computers & Education,58(1), 136-153.

Bir öğretim arayüzünde animasyon, anlatım ve ekran metninin eşzamanlı kullanımı, kullanıcıların çoklu ortam öğrenme ortamlarına olan ilgisini korumaya yardımcı olur.”

“Animasyonları, anlatıları ve metin bilgilerini bilgisayar ortamında entegre etmek kullanıcıların öğrenme çıktılarını geliştirmeye yardımcı olur.”

"Çoklu ortam öğrenme ortamı, öğrenci başarısını ve ilgisini artırır.” (Adegoke, B.A. (2010). Integrating animations, narratives and textual information for improving Physics learning.)

"Kullanıcılar bir animasyonu görüntülerken sorulan soruların amacını daha iyi anlar ve sorulara gerçek anlayışlarının daha çok göstergesi olan bir cevap verebilir.” (Dancy, M. H., & Beichner, R. (2006). Impact of animation on assessment of conceptual understanding in physics. Physical review special topics-physics education research, 2(1), 010104. North Carolina State University, USA)

Güney Kore’li araştırmacılar Kim ve Guo’ya göre ders videolarının kısa, informal anlatım tarzı içeren, tablet çizimleri kullanılan, anlatıcının ekranda görünmediği tarzda hazırlanması bu videoların çok daha ilgi çekici olmasını sağlar. (Guo, P. J., Kim, J., & Rubin, R. (2014, March). How video production affects student engagement: An empirical study of MOOC videos. InProceedings of the first ACM conference on Learning@ scale conference(pp. 41-50)) 

Mayer’e göre ders içeriklerini parçalanmış bölümler halinde sunmak, dersin başlangıcında ilgili terimleri ve tanımları vermek, görselleri ve sözlü anlatımı bir arada kullanmak, tempolu ve aynı zamanda sohbet havasında bir anlatım yapmak öğrenmeyi kolaylaştırır. (Mayer, R. E., & Moreno, R. (2003). Nine ways to reduce cognitive load in multimedia learning.Educational psychologist,38(1), 43-52.) (Mayer, R. E. (2014) Cognitive theory of multimedia learning. In Mayer, R. E. The Cambridge handbook of multimedia learning (pp. 43-71). New York, NY: Cambridge University Press.)(Mayer, R. E. (2014). Research-based principles for designing multimedia instruction.Acknowledgments and Dedication,59.) 

"Oyun unsurlarını bir araya getirmek fıstıkla çikolatanın buluşması gibi bir sonuç ortaya çıkartır: Birlikteyken harika bir uyum meydana getiren bu iki unsur 21.yy’ın gerektirdiği becerilerin gelişimine katkıda bulunur. Oyunlaştırma, kullanıcıların katılımını teşvik eder, rehberlik etmeve ödüllendirme hususlarında daha iyi araçlar sağlar. Eğlenceli bir deneyim olabileceğini göstererek formel ve informel öğrenme arasındaki sınırı bulanıklaştırır. Böylece de kullanıcılara yaşam boyu öğrenme konusunda ilham verir.” (Joey J. Lee & Jessica Hammer – Columbia Üniversitesi) Gamification in Education: What, How, Why Bother?/Joey J. Lee, Teachers College Columbia University, NY - Jessica Hammer, Teachers College Columbia University, NY

"Oyunlaştırma, oyunsal kural sistemini (game-like rule system), oyuncu deneyimini ve kültürel rolleri kullanarak kullanıcıların öğrenme davranışını şekillendirir. Bunu yaparken şu üç gelişim alanına müdahale eder: bilişsel, duygusal ve sosyal.” (Joey J. Lee & Jessica Hammer – Columbia Üniversitesi)

“Her oyunun bir hikayesi vardır. Sözgelimi SimCity en baştan bir şehir kurma hikayesini, Monopoly ise mülk edinme yoluyla zengin olmanın hikayesini anlatır. İnsanlar gerçekleri, maddeler halinde değil hikayeleştirildiğinde daha iyi öğrenirler.” (Karl M. Kapp – Pittsburgh Üniversitesi)

“Oyunlarda bulunan bazı temel dinamiklerin kullanılmasının başarıyı arttırdığı gözlemlenmiştir. Bunlar: başarısız olma özgürlüğü (freedom to fail), hızlı geri bildirim, ilerleme (progression), hikaye (storytelling)” (Andrew Stott & Carman Neustaedter – Simon Fraser Üniversitesi) Analysis of Gamification in Education/Andrew Stott and Carman Neustaedter/School of Interactive Arts and Technology, Simon Fraser University

“Oyunlaştırmanın fizyolojik faydalarının da olduğu bilinmektedir. Bilim insanlarıinsan beyninde doğal olarak bulunan norepinefrin, epinefrin ve dopamin gibi kimyasalları inceleyerek bunların yalnızca iyi hisler uyandırmakla kalmadığını, aynı zamanda öğrenmeye daha açık hale getirdiğini de kanıtladılar. Beyin gerçek ile simülasyon arasında bir ayrım yapmaz; eğer öğrenme ortamı simüle edilebilirse bilgi gerçek hayatta kullanılmak üzere saklanır.” (Craig Miller – Normandale Community College) The Gamification Of Education/Craig Miller/Normandale Community College

“Geleneksel birçok öğrenci tarafından etkisiz ve sıkıcı olarak algılanmaktadır. Eğitmenler sürekli olarak yeni yaklaşımlar arasalar da günümüzde kurumlarının öğrenci motivasyonu ve katılımı hususlarında büyük problemler yaşadığı kabul edilmektedir. Oyunların, öğrenme araçları olarak kullanılması sadece bilgiyi değil aynı zamanda problem çözme, işbirliği ve iletişim gibi önemli yetileri de öğretiyor.” (Darina Dicheva & Christo Dichev – Winsto-Slem Üniversitesi, Gennady Agre & Galia Angelova – Bulgaristan Bilim Akademisi) Gamification in Education: A Systematic Mapping Study/Darina Dicheva, Christo Dichev, Gennady Agre and Galia Angelova Department of Computer Science,Winston Salem State University, Winston Salem, North Carolina, USA /Institute of Information and Communication Technologies, Bulgarian Academy of Sciences, Sofia, Bulgaria

Geleneksel bir öğrenme ortamında, kullanıcıların etkili bir şekilde öğrenmesi için motivasyonu çeşitli nedenlerden dolayı engellenebilir. Bununla birlikte, uygun oyunlaştırma tekniklerinin başarılı bir şekilde uygulanmasıyla bilginin aktarımı, kullanıcılar için bağımlılık yaratan bir öğrenme sürecine dönüştürebilir.”

“Kullanıcılar için oyunlaştırma, genellikle geleneksel biçimlerinde karşılaştıkları olumsuz duyguları en aza indirgeme amacına hizmet eder. Genellikle sınıfın bir parçası olan utanç faktörü olmadan, oyun benzeri ortamlarda popüler olan learn-by-failure (başarısızlıkla öğrenme) tekniğini kullanarak bilgi ve becerilere yaklaşmalarını sağlar.”

Oyunlaştırma, kullanıcıların davranışlarını etkileyerek öğrenme hedeflerine ulaşabileceği için doğru uygulandığında güçlü bir stratejidir ve öğrenci başarısını, motivasyonunu ve derse olan ilgiyi artırır.” (Huang, W. H. Y., & Soman, D. (2013). Gamification of education. Report Series: Behavioural Economics in Action, 29.)

“Kullanıcılar öğretimde bir gelişme olduğunu düşünür.” “Kullanıcıların öğretmeni değerlendirmesi ders içeriği ve formatını etkiler.” (Chen, Y., & Hoshower, L. B. (2003). Student evaluation of teaching effectiveness: Anassessment of student perception and motivation.Assessment & evaluation in higher education,28(1), 71-88. Ohio University, USA)

“Kullanıcıların öğretmenleri değerlendirmesiyle öğretmenlerin üretkenliği ve eforu artar.” (Taylor, E. S., & Tyler, J. H. (2012). The effect of evaluation on teacher performance.American Economic Review,102(7), 3628-51. Harvard University, USA)

Üstbiliş (metacognition), kişinin kendi düşünce süreçlerinin farkında olması anlamına gelir. Kavram haritaları bu süreci görselleştirerek kavramlar arasındaki ilişkileri ortaya çıkartır. Böylece kullanıcılar bütünsel bir yaklaşım elde ederler.” (Yichien Cooper – Washington State Üniversitesi, Enid Zimmerman – Indiana Üniversitesi) Concept Mapping: A Practical Process for Understanding and Conducting Art Education Research and Practice Art Education,Volume 73, 2020 - Issue 2 pages 24-32 Yichien Cooper&Enid Zimmerman 

“Yaptığımız çalışma kavram haritalarının akıl yürütme becerilerinde önemli bir gelişime yol açtığını ortaya koymaktadır. Deney ve kontrol grubunun ortalama puanları baz alındığında, kavram haritalarının kullanıldığı öğrenme modeli uygulanan gruptaki kullanıcıların muhakemesinde kontrol sınıfına oranla belirginbir artış görülmüştür.” (Rita Pramujiyanti Khotimah & Christina Kartika Sari – Muhammadiyah Surakarta Üniversitesi)The Effect of Concept Map Learning Model on Student's Reasoning Rita Pramujiyanti Khotimah*, Christina Kartika Sari, Masduki Department of Mathematics Education, Universitas Muhammadiyah Surakarta (UMS),Indonesia 

Geleneksel sunuş yoluyla öğretme yaklaşımına kıyasla kavram haritası kullanımı öğrenci başarısını artırır.” “Kavram haritası kullanımı, kullanıcıların kavramları anlamalarına, bütünleştirmelerine ve netleştirmelerine ve öğrenmeye olan ilgilerini artırmalarına yardımcı olur.” (Chiou, C. C. (2008). The effect of concept mapping on students’ learning achievements and interests.Innovations in Education and teaching International,45(4), 375-387.) 

“İnfografik kullanımı, görsellerden faydalanan pedagojik bir yaklaşım geliştirmek için önemli bir unsurdur. Bu, ilk olarak farklı öğrenme tarzlarına işaret eder. Araştırmalar çeşitli bilme, bilgi aktarma, hatırlama yolları sağlandığında kullanıcıların daha fazla öz-yeterliliğe sahip olduklarını ve böyleceders performanslarının arttığını göstermektedir. Bilginin, illüstrasyonlar, fotoğraflar, slaytlar ve diğer grafik formlarıyla verildiğinde akılda tutulması kolaylaşmaktadır. Bu, şemaların, diyagramların ve elbette infografiklerin de aynıişleve sahip olduğu anlamına geliyor.”

“İnfografikler dilsel ve dilsel olmayan unsurları bir araya getirerek kullanıcıların kompleks sistemleri anlamaları için gerekli zihinsel bölümlemeleri oluşturmalarına yardımcı olur.” (Sidneyeve Matrix – Queen Üniversitesi, Jaigris Hodson – Ryerson Üniversitesi) (Sidneyeve Matrix – Queen Üniversitesi, Jaigris Hodson – Ryerson Üniversitesi) Teaching with Infographics: Practicing New Digital Competencies and Visual Literacies Sidneyeve Matrix, Queen's University, Canada &Jaigris Hodson, Ryerson University, Canada 

“İnfografiklerin 21. yy vazgeçilmez bir parçası olduğunu düşünüyorum. İnfografik ve infografiklerin anlamayı, hafızayı ve karar vermeyi geliştiren araçlar olarak kullanılabileceğini göstermiştir. Araştırmaları Geliştirme Enstitüsü infografiklerin (a) fikir vekavramları anlamayı kolaylaştırdığını, (b) fikirleri organize etme ve eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirdiğini ve (c) öğrencinin bilgiyi akılda tutmasını sağladıklarını belirtir.”“İnfografik okur-yazarlığı kullanıcıların 21. yy dünyasına uyum sağlamalarına yardımcı olur.”

"İnfografik bize, basit ve görsel bir bilgi düzenine sahip olmasıyla konuyu öğrenci için nasıl daha ilginç bir hale getirebileceğini ve kompleks bilgileri anlaşılır bir biçimde aktarmaya nasıl yardımcı olabileceğini gösteriyor.” (KatieAlfrod – McKendree Üniversitesi) The Rise of Infographics: Why Teachers and Teacher Educators Should Take Heed: Katie Alford, McKendree University) 

“İnfografikler karmaşık ve sistematik bilgileri niteliksel olarak etkili bir biçimde sunma amacında olan kolaylaştırıcı grafiksel bir yöntemdir. İnsan doğası gereğiçevresinin görsel algısına yönelir. Yüksek netliğe sahip multimedya içeriği, özellikle sistemleri için bilginin algılanmasını, ezberlenmesini önemli ölçüde geliştirir” (Lyaylya Tarkhova – Baskir State Agrarian Üniversitesi) Infographics and Their Application in the Educational Process: Lyaylya Tarkhova Bashkir State Agrarian University, Sergey Tarkhov Ufa State Aviation Technical University, Marat Nafikov, Ilshat Akhmetyanov, Dmitry Gusev, Ramzid Akhmarov Bashkir State Agrarian University 

“Görselleştirme araçları ile kullanıcıların sınavlarda gösterdikleri performans arasında güçlü bir ilişki vardır. Bu bağlamda, infografik kullanımı kullanıcılar içinzor olabilecek soyut derslerde yararlı bir araçtır.” INFOGRAPHICS IN EDUCATION: REVIEW ON INFOGRAPHICS DESIGN: Husni Naparin and Aslina Binti Saad Universiti Pendidikan Sultan Idris, Tanjung Malim, Perak, Malaysia 

"Günlük yaşamda küçük, sıradan ve alelade şeyleri gördüğümüzde genellikle onları hatırlamıyoruz; çünkü zihin ilginç veya harika bir şey tarafından harekete geçirilmiyor. Ancak son derece temel, sıra dışı, müthiş, inanılmaz veya komik bir şey görür veya duyarsak uzun süre hatırlamamız muhtemeldir." Yates, Frances A. (1966).The Art of Memory. Chicago: Universityof Chicago Press.ISBN978-0226950013. 

"Hafıza, yeni bilgileri yakalayan bir örümcek ağı gibidir. Ne kadar çok yakalarsa o kadar büyür. Ve ne kadar büyürse o kadar çok yakalar.""Kullanıcılar öğrenmeyi öğrenmelidir. Önce onlara nasıl öğreneceklerini öğretin, sonra ne öğreneceklerini.""Beynin en iyi hatırladıkları; tekrarlanan, ritmik, kafiyeli, yapılandırılmış ve her şeyden önce kolayca görselleştirilen şeylerdir." Foer, Joshua (2011).Moonwalking with Einstein: The Art and Science of Remembering Everything. New York: Penguin Press.ISBN978-1-59420-229-2 

"Anımsatıcı sözcükler öğrenmeyi daha kolay ve muhtemelen daha eğlencelihale getirme potansiyeline sahip olabilir." Higbee, K. L. (1990). Some Motivational Aspects of Imagery Mnemonics.Brigham Young University, Perceptual and Motor Skills, 70(3, Pt 1), 871–879 

Bir akıl haritasını tamamlamak, geçmiş deneyimlerin yansımalarını daha iyi hatırlayabilmeyi, düzenleyebilmeyi ve çerçeveleyebilmeyi öne sürer.” Is a Picture Worth a Thousand Words? Using Mind Maps to Facilitate Participant Recall inQualitative Research, Wheeldon, Johannes, Nova Southeastern University. Qualitative Report, v16 n2 p509-522 Mar 2011•Farrand, P.; Hussain, F.; Hennessy, E. (2002). "The efficacy of the mind map study technique". Medical Education. 36 (5): 426–431 

“1970 yılında Tony Buzan tarafından geliştirilen zihin haritalama, fikirleri ve kavrayışları bir kağıt üzerinde yatay olarak yakalamak için devrim niteliğinde birsistemdir.” Anthony J. Mento - Raymond M. Jones, Loyola College in Maryland, Baltimore, Maryland, USA, Patrick Martinelli, Johns Hopkins University, Baltimore, Maryland, USA,, Mind Mapping in Executive Education: Applications and Outcomes, Journal of Management Development, Vol 18 Issue 4 Date 1999 ISSN 0262-1711 

Buzan zihin haritalama tekniği, edinilen bilgiyi tekrar etmeyi kullanıcılar için efektif ve eğlenceli hale getiren etkili bir not alma sistemidir.” T. K. Tee, M. N. A. Azman, S. Mohamed, Muhammad, M., M. M. Mohamad, J. Md Yunos, M. H. Yee, W. Othman; Buzan Mind Mapping: An Efficient Technique for Note-Taking, World Academy of Science, Engineering and Technology, International Journal of Social, Human Science and Engineering Vol:8 No:1, 2014 

Pittsburgh Üniversitesi’nden Kearns (2012), çevrimiçi öğrenme ortamında yapılan test ve sunumların, öğrenci başarısının değerlendirilmesinde en etkili yöntemlerden olduğunu belirtmiştir. (Kearns, L. R. (2012). Student assessment in online learning: Challenges and effective practices. Journal of Online Learning and Teaching, 8(3), 198. 

Çevrimiçi öğrenme ortamında yöneltilen basit sorular, tamamlanmamış cümleler, resimler, grafikler ve diğer multimedya biçimleri öğrenmede etkili olup, öğrenci başarısını artırır. ““Kullanıcılar kendi öğrenmelerini yönetip kontrol edebilme becerisini yani öğrenimde otonomi kazanırlar.” (Lehmann, T., Hähnlein, I., & Ifenthaler, D. (2014). Cognitive, metacognitive and motivational perspectives on preflection in self-regulated online learning. Computers in human behavior, 32, 313-323.)